තවද එක් සමයක්හි මහින්සාසක නම් සාටක ධාරී රජ්ජුරු කෙනකුන්, කුරහන් මලින් ඉපිද ,තිදස් වසරක් දිග්ගැස්සී ගිය යුද්ධයක් නිමා කොට ,රාජ්යය එක්සේසත් කොට ,දඬු මොනර තොට , නැව් තොට,ආලෝකයේ වේගයෙන් සිව්රිය ධාවනය කළහැකි මං ,ආදිය තනවා ,සියලු බදු මුදා හැර ජනයා සුඛිත මුදිත කරමින් , සහෝදර මණ්ඩලයද සමගින් දසරාජ ධර්මයෙන් අනූනව රාජ්යය විචාරූහ .
එකල්හිම ගාරම නම් කදු මුදුනේ පිහිටි ජීවක පාඨශාලාවේ ,තුන් විසි දෙනෙකුගෙන් සැදුම්ලත් ජීවක සිසූහු කණ්ඩායමක් ,කාය රෝග භෞතවේදය හැදෑරීමෙහි වස් , දෙමස් පුහුණු කාලයකට යටත්ව ,කාය රෝග භෞත වේදයේ කෙළ පැමිණි හිරන්ය ගයාවර්ණී නම් ජීවක ගුරු මෑණි තොමෝ වෙතට පිළිපන්හ .
හිරන්ය ගයාවර්ණී ජීවක ගුරු මෑණි තොමෝ නම් , නෙක නෙක ජීවක විභාග සමත්ව , කාය රෝග භෞතවේදයේ බොහෝ අසු පිරූ තැන් ඇතිව රාජ්යය සිව්කොන කිතු ගොස නංවා , රෝගීන් මෙන්ම හෙද මණ්ඩලයටද බොහෝ කුළුණින් බරව සලකන බවට නම් ඇත්තී වුවත්, ජීවක සිසුන් කෙරේ නම් දැඩි සිත් දක්වමින් , සියොළඟ ඩා බිඳු වැගිරෙන තෙක්ම මහන්සි වී අදාල ඉගනීම් කිරීමට සිසුන් යොමු කළා විය .
ඉදින් රුවනාක් නම් කණ්ඩායම් නායක තෙම , සිය කණ්ඩායමද සමගින් එක්තරා සඳු දිනක උදෑසනින්ම ,පාඨශාලා අධිපති ලබාදුන් හසුන් පතද අතැතිව , හිරන්ය ගයාවර්ණී ජීවක ගුරු මෑණින්, රෝගීන් විචාරන ගාරම නගරය මාධ්යයේ වූ රෝගී ආශ්රමයේ දොළොස් වැනි ශාලාවට විත් , ගුරු මෑණි තොමෝ හමුව අවසර ලබාගෙන ,ඉගැන්නුම් ලබා ගනිමියි සිතා ,ගුරු මෑණියෝ පැමිණෙන තෙක් පෙර මඟ බලා සිටියේය .
මඳ වේලාවකින්ම දසත එකලු කරමින් සව් සිරි විහිදමින් රෝගී ශාලාවට පා නගන්නී හිරන්ය ගයාවර්ණී ජීවක ගුරු මෑණි තොමෝය . ද්වාරය අසබඩ රැදී හුන් ජීවක සිසුන් දැක්කා නොදැක්කා සේම ශාලාවට පිළිපන් ගරු මෑණි තොමෝ දැක විස්මිත දෑස් ඇතිව රුවනාක් නායක තෙමද ,කණ්ඩායමද සමගින් ගුරු මෑණි පසු පසින්ම පා තැබීය .
ගුරු මෑණි තොමෝ රෝගී වාර්තා පිරික්සමින් . හසුන් පත් බලමින් සන්සුන් ස්වරයෙන් අමතමින් , අනු ශ්රේණි හොබවන්නා වූ ජීවක පිරිස්ද හෙද මණ්ඩලයද සමගින් රෝගී ශාලාවේ ගමන් ගන්නා බව දුටුවෙන් , ''මෙය නම් අවසර ලබා ගැනීමට සුදුසු වෙලාව නොවන්නේය , රෝගීන් බැලීමට බාධා කල නොයුත්තේමය ''සිතා , නායක තෙම සුදුසු වෙලාව එළබෙන තෙක් සන්සුන්ව එකත්පස්ව වුවත් ගැහෙන හදින් යුක්තව බලා සිටියේය .
තම කටයුතු මනා කොට ඉටුකර ,රෝගීන් විචාරා සපැමිණෙන ගුරු මෑණියන් හමුවට , සිතේ ධෛරයය නංවාගෙන ,හසුන් පතද රැගෙන ,අවසර ලබා ගනු වස් රුවනාක් නායක තෙම එළඹියේය . ගුරු මෑණිය තමා වෙතට එළඹෙන ජීවක සිසුවා දෙස නිරුක්සුම් ඇසින්, හිසේ සිට පාදාන්තය තෙක් බලා , සිසුවා දක්වාලූ හසුන් පත අතට ගත්තී එය විචාරන්නට වුවාය . හසුන් පත කියවා සෑහීමකට පත්ව, තත් කාල , යාවත් කාල ආදී නැකත් බලා , ''එසේ නම් තොප සියල්ලෝම හෙට සිට උදැසනම විත් රෝගීන් බලා කරුණු කාරණා දැනගෙන මනාව ඉගැන්නුම් ගැනීමට සුදානම් වව් '' ජීවක කර්මය නම් සුළු කොට තැකිය නොහැක්කේමය , ඩා බිඳු සලා ඉගන ගත යුතුමය'' ආදී ඕවා දී මතු දිනයේ සිට ඉගැන්වීමට පොරොන්දු දී පිටත්ව ගියාය .
නායක තෙම මෙන්ම කණ්ඩායමද සැනසුම් සුසුම් පිට කර . මතු දිනයේ සිට මනාව රෝගීන් බැලීමට හිතට ගෙන පිටත්ව ගියහ ....
මෙහි දෙවැනි කොටස මතු දිනයේ පළවේ ......
තවද එක් සමයක්හි මහින්සාසක නම් සාටක ධාරී රජ්ජුරු කෙනකුන්, කුරහන් මලින් ඉපිද ,තිදස් වසරක් දිග්ගැස්සී ගිය යුද්ධයක් නිමා කොට ,රාජ්යය එක්සේසත් කොට ,දඬු මොනර තොට , නැව් තොට,ආලෝකයේ වේගයෙන් සිව්රිය ධාවනය කළහැකි මං ,ආදිය තනවා ,සියලු බදු මුදා හැර ජනයා සුඛිත මුදිත කරමින් , සහෝදර මණ්ඩලයද සමගින් දසරාජ ධර්මයෙන් අනූනව රාජ්යය විචාරූහ .
ReplyDelete:D :D